Viktnedgång & muskeluppbyggning
 

Rankad nr 1 i Malmö sedan 2011 *

best pt in malmö with money back guarantee

KONSTEN ATT GÅ NER I VIKT

Ät rätt inte mindre

effektiv diet hjälpte thomas till viktminskning tillsammans med sin pt i malmö

Bildtext. Alla har vi olika mål. Thomas valde att med vår hjälp gå ner hela 126 kilo! Läs mer om hans viktresa längre ner på sidan.


Skräddarsytt kostschema som fungerar


Att gå ner i vikt är en daglig fight för många. Metoderna för viktminskning är av varierande kvalité och kostar ibland mer än vad de faktiskt ger. Metoderna där man snabbt vill gå ner i vikt är oftast även de som sliter mest på kroppen och där muskelmassan blir lidande.


Många tror att man måste göra en massa uppoffringar i det vanliga livet för att gå ner i vikt. Men i de flesta fall handlar det om att bli uppmärksammad på vilken kost som passar just din kropp och därefter optimera fettförbränningen efter din förmåga.


En personlig tränare hos First Class PT Malmö skapar ett unikt kostschema till dig och kommer samtidigt rekomendera en lämplig träningsmetod och träningsmängd. Detta är utan tvekan det enklaste sättet för dig att gå ner i vikt utan att behöva må dåligt under resans gång.


Vi vet om att inte alla vill träna på gym eller vara ute och springa i motionspåret. Vi kan då skräddarsy ett kostschema tillsammans med tips på övningar som du kan göra i hemmet eller på kontoret. Både med och utan träningsutrustning. 


När resultaten kommer så kommer även motivationen till att fortsätta. Så försök se din kostplan som en livsstilsförändring. Vill du exempelvis bygga rikligt med muskler behöver du ha tålamod då det tar tid. Men med ett hälsosamt matintag kommer du snabbt få ett bättre välmående och en stabilare blodsockernivå som optimerar kroppens hormonbalanser. Detta kommer påverka din energi och sömn positivt.

kostschema och kostrådgivning med pt online hjälper dig att lyckas

Fördelarna med en bra kostplan


Det finns ingen metod som generellt är bättre eller sämre. Det handlar om att välja det kostupplägg som passar just din kropp och förutsättningar. För alla är vi olika.


Att gå ner i vikt tillsammans med en personlig tränare är nog både den billigaste och snabbaste metoden men också den mest hälsosamma för din kropp. Din PT kommer att ge dig alla förutsättningar för att lyckas. Dvs ett bra kostschema skapat helt utifrån dina förutsättningar, och kostrådgivning i realtid för att du skall kunna fortsätta med ditt kostupplägg.


Fördelarna är många med att anlita en PT. Du får:


- Större kunskap om din kropp och förbränning


- Snabba resultat med minimala risker


- Ett kostschema som är enkelt att följa och som passar in i din vardag


- Möjlighet att ändra råvaror i kostschemat om maten blir enformig


- Motivation och coaching till att fortsätta


- Viktnedgång eller muskeluppbyggning med hållbara resultat över tid


- Kostrådgivning i realtid oavsett var i världen du befinner dig


Viktminskning med bästa personliga tränaren malmö

Vet du med dig att du har övervikt och har bantat fram och tillbaka utan ett jämnt resultat så har du säkerligen använt fel metoder eller missat något. I 9 av 10 fall så handlar det inte om en dålig ämnesomsättning utan om brist på kunskap eller brist på motivation.


Att gå ner i vikt på egen hand är inte alltid det enklaste. Men i samma stund som du lär känna din kropp och förstår hur din fettförbränning fungerar så kommer det bli mycket lättare att lyckas med din viktminskning.


Rätt kostplan och rätt motion ger dessutom ett ökat självförtroende i längden. Dina resultat kommer att ge dig massor med motivation till att fortsätta.

kostrådgivning i malmö lyckades vända jeanettes liv till det bättre

"Var hos läkaren idag för att kolla upp blodtrycket en sista gång. 145/75 :)) Sist jag hade det var jag 20 år e så glad :)) tack för att ni pushar och tror på mig!" - 

Recension från Jeanette Christiansson 2 veckor in i sitt nya kostschema. Jeanette kom ett halvår senare att bli "Årets klient 2018" 

billig pt är oftast inte bäst pt. delbetala din pt i malmö genom first class personal training malmö
effektiv viktminskning behöver inte betyda jobbig bantningsmetod. enkel men bra diet är nyckeln till framgång

Att gå på en diet ska inte innebära att du skall gå runt och må dåligt vilket tyvärr är vanligt förekommande med många metoder som finns idag. Man ska kunna känna energi, glädje och stolthet under resans gång.


Vi väger in alla delar i ditt vanliga liv såsom träning, arbete, fritidssyssla, vila och annan aktivitet när vi skapar ditt kostschema. Med kostrådgivning genom PT online finns vi dessutom vid din sida hela vägen i mål!


Boka en gratis konsultation för en bekväm viktminskning redan idag.


Ring 0733707023 eller skriv ett direktmeddelande till oss:


-> Klicka här för frågeformuläret!


Bildtext. Nominerad till årets klient 2016. Thomas anlitade en PT från First Class PT Malmö och lyckades med vår hjälp gå ner hela 126 kilo! Med skräddarsytt kostschema och kostrådgivning online gjorde han en helomvändning. Thomas berättar mer om hur en effektiv viktminskning påverkade honom.  


"För mig var beslutet att anlita en personlig tränare skillnaden mellan liv och död. Tidigare kom jag inte upp ur sängen. Idag löper jag dagligen 2 kilometer med mina hundar. Tack First Class PT för all er kunskap och ert stöd" - Thomas Malmö

Bodybuilding - bygg muskler och styrka med rätt styrketräning


Många av oss besöker gymmet regelbundet och alla har olika anledningar till varför dom tränar på gym. T.ex. så har viktväktarna Malmö sin egen inriktning där medlemmarna har som mål att hålla sig i form. Sen har vi de bodybuilders som väljer att bygga muskler med hjälp av personlig tränare på gymmen med fokus att maximera sina resultat vid styrketräning. Med rätt träning och kostrådgivning kommer din tränare hos First Class PT hjälpa dig nå dina mål säkert och effektivt.

Tips till dig som sysslar med bodybuilding & muskeluppbyggning

Bodybuilding är en sport men också en hobby för många. Där finns också dom som enbart eftersträvar att bibehålla en god fysik och att bygga lagom med muskler genom att lägga på sig ren muskelmassa utan onödig vätska eller fett. Men där finns många nybörjare och de som inte är den där typiska bodybuildern med god kunskap. Misstag kommer ske utan hjälp och rätt kunskap. Här kommer några gratis tips:


• Börja aldrig med höga vikter i första början. Detta kommer endast resultera i överträning eller muskelbristningar och skador som, om du har otur, kommer tvinga dig till total avhållsamhet från träning i upp mot flera månader.


• Det är en god ide att ta sig an ett personligt bodybuilding schema som är skräddarsytt efter din kropp med en bra basplan och som inte enbart fokusera på att bygga stora muskler direkt. Eftersom vi alla är olika är det klokt att ta till sig expertishjälp och lyssna på någon kunnig inom sporten. Alternativt om du själv väljer att ta en utbildning inom sporten.


• Där är många bodybuilding program som råder dig till att träna 3 gånger i veckan. Faktum är att dessa träningsprogram är gamla och var aktuella för längesedan. Idag har forskning och kunskap gått framåt vilket genererat helt nya träningsschema. Man vet nu att det är optimalt att följa ett träningsschema som innebär gymträning 4 till 5 dagar i veckan.


• Fördelen med ett träningsschema med 4 till 5 dagars träningspass är at du kan bryta ner muskelgrupperna så du tränar dem specifikt och inte nödvändigtvis tillsammans med flera andra muskelgrupper. Detta ger dig möjligheten att fokusera på enbart en eller två muskelgrupper per pass. Det är då automatiskt så att du då också kan utföra fler sets och använda tyngre vikter.


First Class Personal Training Malmö förser dig med den högsta kvaliten av personlig träning och är en av få ställen som folket starkt rekommenderar att vända sig till oavsett ens förutsättningar och behov. Deras kvalificerade personliga tränare erbjuder sina tjänster både lokalt, i hela landet, internationellt och online som online coach via PT Online. Välkommen att boka ett gratis möte redan idag. Se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt!



Populära styrkeövningar du kan göra hemma


Bodybuilding är menat att hjälpa dig lägga på dig muskelmassa (hypertrofi). Sådana övningar är ofta förknippade med proffesionella bodybuilders, modeller och elitidrottare som behöver ligga på top inom en specifik sport. Men bodybuilding behöver inte vara förknippat med elitidrottare och modeller. Faktum är att bodybuilding kan användas för att hjälpa dig hantera stress (må bättre), förbättra sömnkvaliten samt ge dig mer energi I vardagen.

Bodybuilding är helt klart lättast att genomföra på gymmet och med hjälp av personlig träning då du oftast inte behöver avancerade maskiner utan kan klara dig på fria vikter och kroppsvikten.

Det är väldigt vanligt att icke-proffesionella bodybuilders börjar sin träning hemma för att sedan avancera till gymmet efter en period.


Enkla bodybuilding övningar som kan utföras i hemmet:


• Push-ups: Push-ups (armhävningar) kan vara den optimala basövingen för nybörjare inom bodybuilding. Dom är enkla att utföra och är väldigt effektiva då dom ger dig en bra träning utan behov av utrustning. Övningen kräver ingen speciell förkunskap/grundfysik men lägger ett visst krav på teknik för att undvika skador under längre sikt.


• Biceps: Biceps övningar är också enkla att utföra hemma med undantaget att du kommer behöva en hantel, skivstång eller gummiband. Hantlar och gummiband är lätta att få tag på och kräver ingen stor plats att förvara. Det är en perfekt nybörjarövning att använda sig av dessa verktyg för att börja på en låg vikt och sedan gradvis öka motstånd och intensitet efter en månad eller två.


• Ryggresningar: Ryggresningar hjälper dig stärka ländryggen vilket utgör en vital del I en komplett fysik. En bra start för att sedan fortsätta till mer avancerade bodybuilding övningar som t.ex. marklyft. Genom att lägga sig på magen och låsa fast fötterna kan du med kroppsvikten aktivera en av de viktigaste musklerna I ryggen dvs m. erector spinae.


• Sit-ups: Sit-ups eller crunches får du inte glömma I ditt hemma-träningsschema. En bra bålstabilitet kommer från balans mellan en stark rygg och en stark mage. Därför får du inte glömma att träna magen. En stark mage kommer dessutom att minska skaderisken I andra övningar genom att skydda ryggraden och avlasta den med upp till 50%. Allt du behöver I denna övning är din kroppsvikt och en ledig golvyta. För mer komfort använd en yoga-matta att ligga på.


Viktminskning muskeluppbyggning och rehab i malmö. Vi hjälper dig att lyckas.

Copyright © 2019 First Class Personal Training Sverige. All rights reserved.

* baserat på recensioner och betyg på Facebook och google från 2011 till och med juni 2017